وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

دیوان عدالت اداری ; ایرالکو آلاینده نیست

تهران - روابط عمومی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) اعلام کرد: عدم آلایندگی فعالیت این شرکت به عنوان بزرگترین کارخانه مادرتخصصی و استراتژیک تولید شمش های آلومینیوم کشور در اراک پس از دو دهه بحث های حقوقی با رای قطعی دیوان عدالت اداری اثبات شد.
به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش آلومینیم کشور:
دیوان عدالت اداری ایرالکو آلاینده نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس رای دیوان عدالت اداری که به استناد آزمایشات تخصصی آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت از محیط زیست و گزارش های متعدد هیات های سه نفره و پنج نفره کارشناسان رسمی دادگستری صادر و ابلاغ شده است، مطابق ضوابط قانونی، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) آلاینده محیط زیست محسوب نمی شود.
براساس این گزارش، همچنین این شرکت با هدف رعایت کامل استانداردها و رفع هرگونه آلودگی در محیط شغلی کارکنان در کارخانه نیز موظف به نصب سیستم کنترل آلایندگی در محیط های مربوط به خطوط قدیم احیا شد که مجهز به تکنولوژی 70 کیلو آمپر است.
در این راستا پروژه های فیلترگذاری و اتوماسیون خطوط احیای قدیم با تخصیص بودجه ای بالغ بر هشتاد میلیارد ریال برنامه ریزی شده و در دست اجرا است.
بر اساس این گزارش شرکت ایرالکو قصد دارد با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست و تایید مراجع قضایی و با هدف قرار گرفتن در زمره صنایع سبز کشور اقدام به اخذ تمام استانداردهای زیست محیطی مربوطه کند.
شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیوم در ایران، در زمینی به مساحت 232هکتار در کیلومتر 5 جاده اراک - تهران واقع شده است.
ظرفیت تولید این شرکت در حال حاضر و در شرایط تعطیلی خطوط 1 و 2 و قسمتی از خط 3 کارگاه قدیم از مجموع شش خط تولید کارخانه بالغ بر 180 هزار تن در سال می باشد که زمینه اشتغال مستقیم 3500 نفر را در کارخانه فراهم نموده است.

یادآوری می شود، بیش از 11 هزار کارخانه و کارگاه با بیش از 250 هزار نفر نیروی کار در صنایع وابسته به آلومینیوم در کشور فعالند که بیشتر این واحدها در شهر اراک و استان مرکزی به عنوان قطب آلومینیوم کشور مستقر هستند.


خبرگزاری ایرنا