وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

پس از ترک ها ؛ تمایل چینی ها به سرمایه گذاری در مس سونگون

 مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: علاوه بر ترک ها که پیش از این درخواست خود را برای مشارکت در فعالیت های معدن مس سونگون اعلام کرده بودند ، درحال حاضر چینی ها نیز مایل به سرمایه گذاری دراین معدن هستند.
"رضا شریفی" روز شنبه درگفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ افزود: چینی ها درخواست خود را از طریق اتاق بازرگانی مشترک ایران-چین به اطلاع مسئولان استان ذربایجان شرقی  و اعضای اتاق رساندند که هم اکنون این تقاضا در حال بررسی است.
وی ادامه داد: معدن مس سونگون برای سرمایه گذاران خارجی از جذابیت فراوانی برخوردار است و ما درخواست های فراوانی را برای سرمایه گذاری در این معدن دریافت کرده ایم.
مدیرعامل مجتمع مس سونگون با بیان اینکه هم اکنون هیات تجاری ایران در چین به سرمی برد، گفت: دراین سفر درخواست پکن برای سرمایه گذاری در معادن ایران نیز مورد بحث قرارگرفته و این موضوع از زوایای مختلف ارزیابی می شود.
وی عنوان کرد :سرمایه گذاران داخلی به تنهایی قادر به سرمایه‌گذارای در معادن کشور نیستند و مصارف پرهزینه معادن کشور و ماشین آلات گران قیمت آن به ما اجازه نمی دهد که به تنهایی در این معادن سرمایه گذاری کنیم.

شریفی افزود: مسئولان باید سیاست های تشویقی دولت برای جلب سرمایه گذاری خارجی در معادن را  تشریح کنند تا سرمایه گذاران ایرانی و خارجی از نحوه سرمایه گذاری در حوزه معادن ایران مطلع شوند .

پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن