وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

تولید یک میلیون و 200 هزار تن فولاد خام توسط بخش خصوصی

تهران- دبیر ستاد فولاد کشوراز برنامه ریزی برای تولید یک میلیون و 200هزار تن فولاد خام توسط بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.
دبیرستاد فولاد کشور خبر داد
تولید یک میلیون و 200هزار تن فولاد خام توسط بخش خصوصی

'علیرضا رشیدی'روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه رشد تولید فولاد خام در کشور، اظهار داشت: بخش خصوصی در پنج ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته رشدی حدود 72 درصدی در تولید فولاد خام داشته و تولید از 311 هزار تن در سال گذشته به 537 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش خصوصی امسال بتواند حدود یک میلیون و 200 هزار تن تولید در این بخش داشته باشد، از رشد چهار درصدی واردات شمش در پنج ماهه اول سال به کشور خبر داد و افزود: طبق آمار گمرک میزان شمش وارداتی طی این مدت یک میلیون و 633 هزار تن بوده ، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 568 هزارتن بوده است.
رشیدی همچنین از کاهش واردات ورق فولادی و محصولات ساختمانی مانند میلگرد و تیرآهن خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تلاش واحدهای داخلی این کمبود ها جبران شود.

دبیرستاد فولاد کشور گفت:برای جبران کمبود فولاد خام در کشور بدنبال افزایش سقف تولید و انجام واردات هستیم تا صنایع پائین دستی این بخش در تامین مواد اولیه دچار مشکل نشوند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)