وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

رونمایی از 6 نوع محصول استراتژیک صنعتی و معدنی

http://dc309.4shared.com/img/ZbCH_WXi/s3/0.21051598008229533/pelarak.jpg

با حضور معاونان وزیر صنایع و معادن و جمعی از مسوولان صنعتی کشور از شش محصول استراتژیک داخلی سازی شده در نخستین نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی و خودکفایی صنعت و معدن رونمایی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن ، "‌حسن پلارک" رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این مراسم با اشاره به این که تاکنون استقبال خوبی از نخستین نمایشگاه دستاوردهای خودکفایی و بومی سازی صنعت و معدن شده، عنوان کرد: امروز و در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه از شش محصول استراتژیک که داخلی سازی شده اند، رونمایی شد. وی با اشاره به این که تولید این قطعات و ماشین آلات از نظر اقتصادی برای کشور اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: تا پیش از این برای تامین این قطعات به خارج از کشور وابسته بودیم اما هم اکنون این وابستگی قطع شده و دیگر در این حوزه ها به شرکت های خارجی نیازی نخواهیم داشت. پلارک یکی از این قطعات را کوره پاتیلی (LF) اعلام کرد و توضیح داد: این محصول کاربرد زیادی در صنعت ذوب فلزات داشته و از فن آوری ویژه ای نیز برخوردار است.


این محصول که به تولید داخلی رسیده در مقایسه با نوع خارجی آن 30 درصد ارزان تر است. معاون وزیر صنایع و معادن با بیان این که در طرح های توسعه فولادی در کشور وابستگی کشور به واردات کوره های پاتیلی قطع می شود، اظهار کرد: قطعه دیگر که داخلی سازی شده الکتروگرافیتی برای کوره های قوس الکتریکی است که این قطعه نیز در کوره ذوب کاربرد زیادی داشته و کالایی استراتژیکی محسوب می شود. رییس هیات عامل ایمیدرو درباره خودکفایی صنعت و معدن کشور نیز عنوان کرد: تا چهار سال پیش در صنایع معدنی و صنایع سنگین حتی تا مرز 70 درصد به خارج از کشور وابسته بودیم اما امروز در این صنایع کاملا خودکفا شده ایم. در صنایع فولادی نیز هم اکنون تا مرز 90 درصد خودکفا شده ایم و امیدواریم 10 درصد وابستگی باقیمانده نیز به زودی قطع شود. در مراسم رونمایی از 6 قطعه داخلی سازی شده علاوه بر حسن پلارک، محسن حاتم، معاون برنامه ریزی، توسعه و فن آوری وزارت صنایع و معادن، ایرج ندیمی، معاون پارلمانی وزارت صنایع و معادن و مسوولان ، برخی از مقامات و نیز مرکز صنایع نوین همراه با مدیران بخش خصوصی تولیدکننده این تجهیزات نیز حضور داشتند. این تجهیزات و قطات شامل ، 1 –الکتروگرافیتی برای کوره پاتیلی، 2 – منیزیم تولیدی از دولومیت داخلی، 3 – آجر سیلیکون کارباید نیترید باند، 4 – سلول فلوتاسیون با انرژکتور جدید ، 5 – الیاف شیشه ، 6 – طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری کوره پاتیلی هستند.


منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن