وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

آخرین اخبار درباره ی صنایع ژاپن

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که تولید در شرکت‌های خودروسازی ژاپن به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تعدادی از خودروسازان ژاپنی اعلام کردند که به زودی به صورت محدود تولید خود را در این کشور از سر می‌گیرند. تویوتا تولیدش را در چند کارخانه در ژاپن آغاز کرده است. البته هنوز تعدادی از کارخانه‌های این شرکت تعطیل مانده‌اند. تویوتا اعلام نکرده که چه زمانی با ظرفیت کامل در ژاپن تولید خواهد کرد. شرکت نیسان نیز تولیدش را در کارخانه کیوشو از سر گرفته است. هوندا نیز اعلام کرد که کارخانه‌اش در شمال شرقی ژاپن به دلیل کمبود قطعه همچنان بسته می‌ماند. مزدا نیز اعلام کرد که کارخانه‌اش به دلیل کمبود قطعه فعلا تعطیل خواهد ماند. میتسوبیشی تولیدش را در سه کارخانه در ژاپن از روز چهارشنبه از سر گرفت. اگرچه تولید در کارخانه مونتاژ سوبارو همچنان متوقف است.


اختلال در فولادسازان ژاپنی از سوی دیگر فعالیتهای شرکتهای فولادسازی بزرگ ژاپن به دلیل وقوع زلزله و سونامی در این کشور نیز دچار اختلال شده است. شرکت فولاسازی نیپون اعلام کرد که تعدادی از امکانات تولیدی‌اش در پی وقوع زلزله و سونامی خسارت دیده‌اند. همچنین امکانات این شرکت برای صادرات نیز دچار اختلال شده است. ژاپن بعد از چین دومین تولیدکننده فولاد در جهان است. شرکت فولادسازی JFE نیز اعلام کرد که به خاطر زلزله و سونامی بخشی از تولید خود را متوقف کرده است. اتفاقی که برای شرکت سومیتومو نیز رخ داده است.


صنعت ساخت پنلهای خورشیدی در خطر است! به گزارش ایسنا، همچنین وقوع زلزله و سونامی در ژاپن صنعت ساخت پنلهای خورشیدی را تحت تاثیر قرار داده است. ژاپن نزدیک به 25 درصد از صنعت تولید انرژی خورشیدی در جهان را در اختیار دارد. این صنعت شامل زنجیره‌های مختلفی از جمله ساخت پنلهای خورشیدی می‌شود. برخی از بزرگترین تولیدکنندگان پنلهای خورشیدی در جهان مانند سانیو، پاناسونیک، کیوسرا و شارپ همگی ژاپنی بوده که با توقف تولیدشان در این کشور مواجه شده‌اند. در همین حال پیش‌بینی می‌شود که طی چند ماه آینده قیمت پنلهای خورشیدی در بازارهای جهانی با افزایش مواجه شود. البته کاهش تولید شرکتهای ژاپنی باعث شده تا شرکت‌های سازنده پنلهای خورشیدی در چین جای خالی ژاپنی را پر کنند.


منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران