وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

افت 40 درصدی تقاضای فولاد در صنعت اتومبیل سازی در ژاپن

تقاضا برای فولاد ، از سوی بخش ساخت اتومبیل در ژاپن پس از زلزله مهیب 11 مارس این کشور نزدیک به 40 در آوریل امسال نسبت به سال قبل کمتر بوده است.
بنابر اعلام فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، سفارش خرید فولاد در ماه آوریل بالغ بر 498 هزار تن بوده است که این میزان 37.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و 20.3 درصد در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش داشته است.
به گزارش متال بولتن، تولید کنندگان خودرو و سازندگان قطعات خودرو در نواحی شمالی ژاپن به دلیل وقوع زلزله در این کشور مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند که همین امر تاثیر عمیقی بر چرخه عرضه و نهایتا ساخت خودرو شده است.
کاهش تقاضا برای خرید فولاد از سوی صنعت ساخت اتومبیل در ژاپن که دومین مصرف کننده بزرگ فولاد در این کشور پس از صنعت ساخت و ساز می باشد، همراه با افت قابل توجه تقاضا برای خرید فولاد از جانب دیگر صنایع مهم و کلیدی در این کشور، میزان کلی تقاضا برای فولاد از جانب بخش تولیدات صنعتی درژاپن را به رقم 1 میلیون و 570 هزار تن در ماه آوریل رسانده است  که این میزان  نسبت به سال گذشته افت  18.2 درصدی ودر مقایسه با ماه قبل 8. درصد کاهش نشان می دهد.

این در حالیست که میزان تقاضا از سوی دلالان و واسطه گران 12.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


سی ولکس کالا