وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

یک سوم مس تولیدی کشور صادر می شود

وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: هم اکنون 1.3 مس تولیدی در کشور صادر و 2.3 مابقی آن صرف تولید مواد صنعتی با ارزش افزوده بیشتر در داخل کشور می شود.
غضنفری:

بخش خصوصی باید وارد حوزه اکتشاف شود

یک سوم مس تولیدی کشور صادر می شود

مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت در حاشیه کنگره جهانی مس در  جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون 1.3 از تولید مس خالص در کشور به طور خام صادر می شود اما با این وجود باید با سرمایه گذاری بیشتر در حوزه صنایع پایین دستی و میانی این بخش از میزان صادرات مس خالص به سایر کشورها بکاهیم.
وی با اشاره به اینکه بخش اکتشاف در معادن در زنجیره تولید مواد معدنی تبدیل به گلوگاه شده تصریح کرد: باید سعی شود تا با فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری اکتشافی در کشور را افزایش داده تا توسعه این بخش شتاب بیشتری بگیرد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه میزان بودجه اختصاص یافته به بخش اکتشاف مبلغی ناچیز است افزود: باید با همکاری نمایندگان مجلس تدابیری بیندیشیم که بودجه بخش اکتشاف در سال 91 چندین برابر شود.
عملکرد دو بانک در استمهال بدهی ها خوب ارزیابی شده است
غضنفری در خصوص پیگیری اجرای ماده 28 قانون بودجه که در خصوص استمهال بدهی های واحدهای صنعتی است گفت: با بررسی های صورت گرفته عملکرد بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات در اجرای این قانون مثبت ارزیابی شده است.
وی ادامه داد: بررسی عملکرد سایر بانک ها نیز در دستور کار قرار دارد و دولت بر اجرای این قانون که موجب حل برخی مشکلات کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی می شود اصرار دارد.

این عضو کابینه دولت اظهار داشت: هم اکنون با وجود بحث فساد بانکی اخیر بانک ها در شرایطی قرار گرفته اند که سیاست های انقباضی را در پیش گرفته اند اما با بررسی نهایی این موضوع پرداخت تسهیلات و استمهال بدهی ها تسهیل می شود.


باشگاه خبرنگاران