وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

در6 ماهه امسال صورت گرفت؛ پوشش56 درصدی سود سهام شرکت فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 90را مبلغ 351 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد و از پوشش 56 درصدی سود هر سهم خبر داد.
به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت فولاد مبارکه توانست در 6 ماهه اول امسال 56 درصد معادل 198 ریال از از سود پیش بینی شده را پوشش دهد،این شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 29 اسفند 90 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را افزایش درآمد فروش به دلیل افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات اعلام کرد.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 90 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی 89 به ترتیب فروش25درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 49 درصد افزایش، سود عملیاتی17درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 35 درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند90 را در بهمن و اسفند 89 مبلغ 236 ریال و در مرداد90 مبلغ 295 ریال و در شهریور ماه مبلغ 321 ریال اعلام کرده است که عمده علل تغییرات را افزایش درآمد فروش به دلیل افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات اعلام کرده است.
سود پیشنهادی هیات مدیره به مجمع به ازای هر سهم مبلغ50 ریال ذکرشده است در صورتی که در پیش بینی قبلی که در شهریور منتشر شد 50 درصد سود خالص اعلام شده بود.

مطابق اطلاعات دریافتی قبلی از شرکت و با توجه به توافق نامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد درخصوص تعیین نرخ فروش و خرید کنسانتره سنگ آهن، مقرر شده است که در خصوص شرکت فولاد مبارکه اصفهان، قیمت خرید هر کنسانتره سنگ آهن از شرکت سنگ آهن گل گهر به میزان 9،6 درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان و هر تن کنساتنره سنگ آهن شرکت چادرملو به میزان 12 درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود.


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران