وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

برای عرضه چهارم؛ سنگ آهن صادارتی هنوز در بورس کالا ثبت نشده است

طی هفته‌های گذشته سنگ آهن تازه پذیرش شده در بورس کالا، چهارشنبه ها در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می شد که این هفته هنوز در لیست عرضه‌های شرکت بورس کالا ثبت نشده است.
به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پذیرش سنگ آهن دانه بندی صادراتی سیرجان در جلسه اوایل مردادماه هیات پذیرش بورس کالا نهایی شد.
این کالا پس از چند هفته وعده عرضه و به تعویق افتادن آن سرانجام 16 شهریور ماه، در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شد. در این عرضه200 هزار تن دانه‌بندی‌شده با میانگین 60 درصد به شکل فله و به دو صورت ریزدانه‌ی 40 درصد و درشت‌دانه‌ی60 درصد روی تابلو رفت. که همه آن نیز معامله شد.
دومین محموله سنگ آهن دانه بندی شده صادارتی 12 مهر ماه و حدود یک ماه پس از عرضه اول با حجم 500 هزار تن و از سوی شرکت میش دوان روی تابلو رفت که سه برابر این میزان یعنی یک هزار و500 تن نیز تقاضای خرید داشت اما به دلیل نبود توافق بر سر قیمت به معامله نینجامید.
و سرانجام 27 مهر ماه - چهارشنبه هفته پیش - سومین محموله عرضه شده بطور کامل معامله شد در حالیکه چهار برابر عرضه تقاضا نیز وجود داشت اما عرضه کننده توان افزایش حجم عرضه را نداشت؛ و به این ترتیب بازار از وجود خریدار برای این کالا و نیز عزم تولید کننده برای عرضه و معامله در بورس مطمئن شد.

کالاهای پذیرش شده در شرکت بورس کالا به این شرکت متعهد می شوند که میزان عرضه آنان چه حجمی و در چه فاصله زمانی خواهد بود و باید طبق آن عمل کنند. تعهد عرضه برای سنگ آهن هر 15 روز یکبار است و شاید همین دلیل نبود عرضه این محصول در این هفته باشد اما فعالان بازار سرمایه امیدوارند فاصله هر عرضه بیش از 15 روز نباشد تا همچنان بتوان به عرضه مستمر این کالا و رونقی که عرضه سنگ آهن به رینگ صادراتی داده است، امید بست.


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران