وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

سهامتان را ارزان نفروشید

 بازار دوباره رونق گرفت؛ این اتفاقی است که به دنبال دو هفته نوسانی در تالار شیشه‌ای روی داد و به این ترتیب سهامدارانی که در این دوهفته صبوری کردند و از فرصت ایجاد شده برای خرید بهره بردند سود خوبی به سبد دارایی‌هایشان اضافه کردند.
توصیه رئیس سازمان بورس به سهامداران:
سهامتان را ارزان نفروشید

شبکه ایران - الهام علاقه‌بندان -  بر این اساس پس از طی روزهای نوسانی که در ذات بازار بوده و اتفاقی کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد در جریان معاملات روز قبل سایه نوسان از آسمان بورس رفت و رشد شاخص و افزایش قیمت‌ها جای آن را گرفت؛ موضوعی که علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس در گفت‌وگو با به آن اشاره کرد و گفت: با وجود نوسان حاکم بر بورس طی دو هفته گذشته ، صف‌های فروش چندان سنگین نبود و این موضوع نشان از پتانسیل بالای بازار سرمایه دارد.
رئیس سازمان بورس با اشاره به نقد شوندگی بالا در تالار شیشه‌ای اظهار داشت: بالا بودن حجم معاملات به ویژه حجم معاملات خرد اثباتی است بر این ادعا.صالح آبادی با تأکید بر این که بالا رفتن حجم معاملات خرد ملاک نقدشوندگی در بازار است، تصریح کرد: بر این اساس حجم معاملات خرد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بالایی را شاهد بوده است.
رئیس سازمان بورس با مقایسه حجم معاملات روزانه خرد در عرض سه سال اخیر خاطرنشان کرد: متوسط روزانه حجم معاملات روزانه خرد در سال 88 بالغ بر 26 میلیارد تومان، سال 89 در حدود 525 میلیارد ریال و سال 90 بالغ بر 897 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از رشد حجم معاملات و افزایش نقدشوندگی طی سه سال اخیر داشته است چرا که معاملات خرد در 7 ماهه ابتدای سال 5/52 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.
وی با اشاره به این‌که سنگین بودن صف‌های فروش را قبول ندارم، به نوسانات شاخص اشاره کرد و گفت: نوساناتی که نماگر تالار شیشه‌ای در دو هفته اخیر پشت سرگذاشت کاملاً طبیعی بود و نوسان در ذات هر بازاری است.
افت شاخص طبیعی است
سخنگوی سازمان بورس با بیان این‌که افت شاخص‌ها اتفاقی است که به طور مشابه در بازارهای بین‌المللی هم روی می‌دهد، تصریح کرد: به عنوان نمونه شاخص بورس هنگ‌کنگ که هم‌اکنون در محدوده 18 هزار است در سال 86 بالغ بر 24 هزار بود.
وی با اشاره به این که شاخص داوجونز در پنج سال اخیر بالغ بر 14 هزار واحد بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که واحد داوجونز هم‌اکنون در محدوده 11 هزار واحد قرار دارد.
صالح آبادی با اشاره به این‌که شاخص بورس در امارات طی سال‌های اخیر در محدوده 4 هزار و 800 واحد بود، گفت: این در حالی است که شاخص این بورس هم اکنون حدود 1400 تا 1700 واحد است.
بورس تهران در بدترین شرایط روند صعودی دارد
این گفته رئیس سازمان بورس در حالی است که شاخص بورس ما طی سال‌های اخیر حتی دربدترین شرایط و نوسانات همواره روند صعودی داشته است به طوری که نماگر تالار شیشه‌ای از 9 هزار و 832 واحد در نیمه فروردین ماه سال 86 به 25 هزار و 924 واحد در پایان معاملات روز قبل رسیده است.
بازدهی 163 درصدی شاخص بورس طی 4 سال
بر این اساس و با وجود تغییر نحوه محاسباتی شاخص می‌توان از رشد 16 هزار و 43 واحدی و بازدهی 163 درصدی نماگر تالار شیشه‌ای صحبت به عمل آورد، رشدی که به دنبال ورود شرکت‌های اصل چهل و چهاری به بورس روی داده و به این ترتیب بورس 32 هزار میلیارد تومانی سال 84 به بورس 150 هزار میلیارد تومانی سال 90 تبدیل شده است.
رئیس سازمان بورس در ادامه گفت‌وگوی خود با با تأکید بر این که شرایط بورس ما در مقایسه با سایر بورس‌های دنیا بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: این موضوع به معنای حمایت از بورس است.
بازارهای موازی رقیب بورس نیستند
صالح آبادی برنامه‌های دولت را برای حمایت از بازار سرمایه مد نظر قرار داد و گفت: یکی از اقدامات دولت در این زمینه، کنترل بازارهای موازی از جمله بازار مسکن، طلا و ارز است.
وی با اشاره به این‌که دولت کنترل قیمت مسکن را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع می‌توان گفت مسکن بازاری نیست که بتواند بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد و در عین حال نمی‌تواند بازار رقیبی برای بورس باشد.
رئیس سازمان بورس، نوسانات قیمت طلا را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: نوسان قیمت طلا تنها در حد نوسان قیمت یکی از سهام موجود در بازار است و در همان حد هم می‌تواند برای سهامداران بازدهی داشته باشد بنابراین نمی‌توان گفت طلا بازاری رقیب برای بورس است.
وی افزود: علاوه بر این موضوع افرادی که می‌خواهند در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند بهتر است در فیوچرز طلا وارد شوند.
صالح آبادی با تأکید بر این‌که حجم معاملات آتی طلا به 3 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع معاملات آتی طلا می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.
وی به بازار ارز اشاره کرد و گفت: هم اکنون نرخ ارز در بازار متعادل است و ارز توزیع شده توسط بانک مرکزی هم مطابق با نیاز مشتریان است و هیچ کس نمی‌تواند با نرخ ترجیحی ارز بگیرد.
قیمت ها در بازار جذاب است
رئیس سازمان بورس با تأکید بر این‌که بازارهای مختلف پتانسیل بورس را ندارند، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در بازار، قیمت‌های جذابی است در عین حال شرکت‌ها پوشش سود خوبی هم داشته‌اند.
صالح آبادی صدور 7 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش سرمایه را در سال جاری مد نظر قرار داد و افزود: این میزان افزایش سرمایه برای نخستین بار در طول تاریخ اتفاق افتاده همچنین عمده افزایش سرمایه‌ها از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران بوده در عین حال اغلب این شرکت‌ها دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند.
وی با اشاره به برنامه‌های سازمان بورس در حوزه معاملات خرد تصریح کرد: در این راستا و حوزه خرد برنامه‌هایی داریم تا با گروه‌های تأثیرگذار در بازار هماهنگی‌هایی را انجام دهیم.
صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد نشاط در بازار سرمایه طبق هماهنگی‌های انجام شده دو شرکت نفت جی و پتروشیمی‌کرمانشاه عرضه می‌شوند.
با قیمت ارزان سهامتان را نفروشید
صالح‌آبادی در توصیه‌ای به سهامداران گفت: سهامداران بهتر است حتماً با تحلیل وارد شوند و با قیمت ارزان سهامشان را از دست ندهند.
صالح آبادی افزود: سرمایه‌گذاران و سهامداران اطمینان داشته باشند که متولیان بازار سرمایه از حقوق آنان به‌خوبی حفاظت خواهند کرد. وی افزود: شرایط برای افزایش سرمایه شرکت‌های صدر اصل 44 در بازار سرمایه فراهم شده است و این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی روی سودآوری این شرکت‌ها ایجاد کند.

سخنگوی سازمان بورس گفت: مقایسه عملکرد شرکت‌هایی که تاکنون گزارش شش ماهه خود را (نسبت به دوره مشابه سال قبل) به این سازمان ارائه کرده‌اند، نشان می‌دهد سود شرکت‌های بورسی 23 درصد و فروش آنها 28 درصد رشد داشته است.


شبکه ایران