وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

عدم اصلاح عوارض میلگرد برخی واحدها را به مرحله تعطیلی کشانده است

 باگذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام شده برای برگزاری جلسه مشترکی میان مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجمن فولاد به منظور اصلاح و کاهش عوارض میلگرد، هنوز این جلسه برگزار نشده و ما همچنان پیگیر این مسئله هستیم.
دبیر انجمن فولاد در گفت وگو با ایلنا:
عدم اصلاح عوارض میلگرد برخی واحدها را به مرحله تعطیلی کشانده است

http://www.steels-ne.ws/Bazarahan/Photo-gallery/MiniGal%20Nano%200.3.5/photos/Bazarahan.blogsky.com-s6%20(6).jpg

ایلنا: دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: به واسطه کاهش پنج درصدی عوارض واردات می‌لگرد برخی از کارخانجات فعالیتشان رو به تعطیلی رفته است چرا که ادامه تولید برای آن‌ها فاقد توجیه اقتصادی است.

رسول خلیفه سلطانی‌در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: باگذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام شده برای برگزاری جلسه مشترکی میان مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجمن فولاد به منظور اصلاح و کاهش عوارض میلگرد ،هنوز این جلسه برگزار نشده و ما همچنان پیگیر این مسئله هستیم.
وی افزود: مسئولان مربوطه به ما قول داده‌اند که ظرف دو ماه آینده جلسه مورد نظر را برگزار و نسبت به تجدید نظر در تعرفه واردات میلگرد اقدام کنند. تصور ما بر آن است که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر لزوم اصلاح عوارض این محصول واقف هستند.
خلیفه سلطانی با تاکید براینکه عوارض مذکور باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود، گفت: هرگونه تاخیر در این زمینه منجر به بحرانی‌تر شدن اوضاع کنونی تولیدکنندگان می‌شود. در حال حاضر به واسطه کاهش پنج درصدی عوارض واردات می‌لگرد برخی از کارخانجات فعالیتشان رو به تعطیلی رفته است چرا که ادامه تولید برای آن‌ها فاقد توجیه اقتصادی است.

به گفته دبیر انجمن فولاد شرایط کنونی منجر به کمبود تولید و کاهش عرضه محصول در بازار شده و ادامه این روند به مرور در آینده بازار را با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد ساخت.


ایلنا