وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

روند افزایش بهای مس در بازارهای جهانی به پایان می رسد

 تهران- تاجران و تحلیل گران بازار کالا پیش بینی می کنند، نگرانی کاهش تقاضای چین برای مس موجب می شود نرخ رو به رشد این فلز که بیشترین افزایش هفتگی خود را از سال 1986 تاکنون تجربه کرده،متوقف شود.
تاجران و تحلیلگران بازار کالا ;
روند افزایش بهای مس در بازارهای جهانی به پایان می رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا ، در آخرین پژوهش خبری بلومبرگ که در تاریخ 23 سپتامبر به عمل آمد، تقریبا' همه پاسخ دهندگان معتقد به افت قیمت در بازار مس بودند و بهای مس در هفته پس از این پژوهش 6/4 درصد کاهش یافت.
تاجران همچنین، کاهش قیمت شکر و افزایش بهای طلا، ذرت و سویا در هفته آتی را محتمل دانستند.
در حالی که بهای مس در هفته جاری میلادی به دلیل موافقت رهبران اروپا با افزایش اعتبار صندوق نجات منطقه یورو، 14 درصد افزایش یافت، ارزش این فلز 20 درصد در مقایسه با رکورد آن در تاریخ 15 فوریه (24 بهمن 89) کاهش داشت که این با تعریف معمول وضعیت 'bear market'، شرایطی که قیمت ها پس از رسیدن به یک حداکثر، برای یک مدت طولانی کاهش را تجربه می کنند، سازگار است.
سازمان جهانی آمار مس در تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) اعلام کرد، در طول هشت ماه منتهی به اوت (مرداد)، تولید مس از تقاضای آن فزونی گرفته است.
شرکت های سرمایه گذاری 'گلدمن سچز' و 'یو.بی.اس ای.جی' در ماه اکتبر، پیش بینی بهای مس در سال 2012 را کاهش دادند و اقتصاد دان هایی که از سوی بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفتند نیز کاهش رشد اقتصادی در سال آینده را برای چین (بزرگترین مصرف کننده مس) و اروپا پیش بینی کردند.
'میخاییل لویس' رییس مطالعات کالا در 'دوچ بانک' لندن دیروز (جمعه) در یک مصاحبه تلفنی به بلومبرگ گفت: احتمالا' منطقه یورو دچار رکود اقتصادی خواهد شد و در چین نیز خطر کاهش شدید رشد اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: خرید مس توسط تولید کنندگان چین به شدت اکنون نخواهد بود.


خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)