وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

حضور 25 سرمایه‌گذار در مزایده 7 طرح فولادی

 خبرگزاری فارس: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از حضور 25 سرمایه‌گذار در مزایده 7 طرح فولادی و اختصاص بخشی از منابع مالی حاصل از فروش فولاد هرمزگان به این سازمان خبر داد.
حضور 25 سرمایه‌گذار در مزایده 7 طرح فولادی و اختصاص بخشی از پول فولاد هرمزگان به ایمیدرو
خدامراد احمدی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و سهم بخش معدن از تسهیلات یارانه‌ای اظهار داشت: شبکه مالی و پولی کشور به اندازه کافی در خدمت بخش معدن و صنعت نبوده در حالی که اگر قرار است بخش تولید، محور توسعه اقتصادی باشد باید تمام بخشهای کشور در خدمت تولید قرار گیرند.
وی تإکید کرد: آنچه که دولت در مورد یارانه‌ها وعده داده باید به بخش صنعت اختصاص یابد.
رد ممانعت مافیای واردات فولاد از اجرای طرحهای تولیدی
معاون وزیر صنعت در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر جلوگیری از اجرای برخی طرح‌های توسعه‌ای فولاد توسط مافیای واردات فولاد اظهار داشت: برخی با مطرح کردن مسائلی مانند "مافیا" قصد سوء استفاده دارند.
وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاریها در حوزه فولاد طی ۶ سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که معادل ۳۰ درصد کل سرمایه‌گذاریها در حوزه صنایع معدنی کشور است.
وی افزود: در اجرای طرح‌های زیر سقفی نیز تاکنون در کارخانه فولاد خوزستان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و در شرکت فولاد مبارکه نیز 2.5 میلیارد دلار قرار داد منعقد شده و حدود یک میلیارد دلار نیز قرارداد اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در شرکت‌های فولادی دیگر نیز توسعه در حال انجام است.
احمدی در مورد دلیل تإخیر در اجرای طرح شهید خرازی فولاد مبارکه نیز گفت: مدتها در مورد تکنولوژی این طرح بحث می‌شده و کار اجرایی ۴ بخش از این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومان طی شش ماه گذشته آغاز شده است.
حضور 25 سرمایه‌گذار در مزایده 7 طرح فولادی
احمدی در مورد واگذاری ۸ طرح فولاد استانی به بخش خصوصی نیز گفت: یک طرح واگذار شده و مزایده واگذاری ۷ طرح دیگر نیز برگزار شده که بالغ بر 25 سرمایه‌گذار در قالب کنسرسیوم‌های مختلف در این مزایده‌ها شرکت کرده‌اند و ارزیابی فنی شرکت‌کنندگان در حال انجام است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در بخش احیاء بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و در بخش فولاد‌سازی نیز حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که دلیل عقب‌ماندگی آنها کمبود منابع مالی است.
وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال هر هفت طرح فولادی باقی مانده نیز به بخش خصوصی واگذار شوند.
بخشی از پول فولاد هرمزگان در اختیار ایمیدرو قرار گرفت

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن در مورد محل هزینه‌کرد منابع مالی حاصل از فروش فولاد هرمزگان نیز به فارس گفت: بخشی از این منابع در اختیار ما قرار گرفته است.


خبرگزاری فارس