وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

حجم واردات گروه آریا مشخص شد

 با بررسی های انجام شده در سال 89 و 6 ماهه اول امسال این آمار به دست آمد که عمده آن هم شمش از آهن و فولاد برای کارخانجات فولاد ایران و شرکت فولاد لوشان بود.
مهر: رئیس کل گمرک با بیان اینکه واردات گروه امیرمنصور آریا به کشور 1.1 میلیارد دلار بود، گفت: گزارش این پرونده به دادستانی ارائه شد.
عباس معمار نژاد در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه مهر با بیان اینکه واردات گروه امیر منصور آریا 1.1 میلیارد دلار بود، اظهار داشت: با بررسی های انجام شده در سال 89 و 6 ماهه اول امسال این آمار به دست آمد که عمده آن هم شمش از آهن و فولاد برای کارخانجات فولاد ایران و شرکت فولاد لوشان بود.
وی افزود: این رقم به دادستانی اعلام شد که در صورت لزوم کالاها توقیف شود اما دادستانی دستور داد تا این کالاها آزاد شوند تا کارخانجات به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس کل گمرک در ادامه به مهر گفت: در هفت ماهه ابتدای امسال 43 میلیون تن کالا به ارزش 23 میلیارد و 900 میلیون ریال صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی 35.5 درصد رشد داشته است.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد در این مدت واردات 20 میلیون تن به ارزش 34.5 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 21 درصد و از نظر ارزشی 4 درصد کاهش را نشان می دهد.
معمار نژاد با بیان اینکه بیشترین واردات در زمینه شمش از آهن و فولاد و ذرت دامی است افزود: بیشترین حجم صادرات هم در زمینه میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است.
وی درباره جلوگیری ازقاچاق تصریح کرد: بخشی از قاچاق از مسیر های رسمی به کشور وارد می شود که باید این مسیرها را کنترل بیشتری شود اما بخش عمده ای از مبادی غیر رسمی به کشور می آید که وظیفه نیروی انتظامی و وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که از این موضوع جلوگیری کند.
رئیس کل گمرک درباره اقدامات گمرک برای جلوگیری از قاچاق گفت: ما سعی داشتم ریسک فعالیت های قاچاق را افزایش دهیم تا قاچاق کالا از مسیرهای غیر رسمی و یا رسمی به کشور کاهش یابد.
معمارنژاد در خصوص تعرفه گمرکی اظهار داشت: بر اساس آمار اثبات کردیم زمانی که تعرفه گمرکی افزایش پیدا کند واردات غیر رسمی هم افزایش می یابد به همین منظور تعرفه کالاهایی مانند موبایل و سیگار را کاهش دادیم.
معاون وزیر اقتصاد درباره واردات میوه، بیان کرد: واردات میوه هم اکنون ممنوع است و گمرک هم از واردات این محصولات جلوگیری میکند مگر ثبت سفارش هایی که قبل از ممنوعیت واردات میوه انجام شده است.

وی افزود: ثبت سفارش ها حداقل 6 ماه زمان دارد که قبل از پایان موعد تجار این ثبت سفارش ها را برات می کنند که باز هم زمان بیشتری را به دست می آورد بنابراین هر ثبت سفارش با یک سال زمان برای واردات دارد.


خبرگزاری مهر -  فردا نیوز