وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

هفت طرح فولادی تا پایان آذرماه تعیین تکلیف می شود

 مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تا پایان آذرماه جاری هفت طرح فولادی تعیین تکلیف می شود.
به گزارش شبکه ایران به نقل از ایرنا،خدامراد احمدی افزود: وزارت صنعت،معدن و تجارت در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به مردم برای هفت طرح فولادی مزایده دو مرحله ای را اعلام کرده است .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت که تعداد طرح های قابل واگذاری هشت طرح بود که یکی از آنها واگذار شده است . احمدی ادامه داد: 25 سرمایه گذار و کنسرسیوم مختلف برای خریداری طرح ها اعلام آمادگی کرده اند و کمیته ای نیز برای ارزیابی توانمندی های متقاضیان تشکیل شده است.
مدیرعامل ایمیدرو افزود: متقاضیان با توجه به سه شاخص توانمندی مالی و اجرایی انتخاب می شوند ضمن اینکه سرمایه گذاری آنها باید در راستای ماموریت طرح ها باشد.
وی واگذاری طرح های نیمه تمام را گام بعدی ایمیدرو ذکر کرد و گفت: طرح های نیمه تمام در حوزه آلومینیوم، طلا، سنگ آهن در دستور کار واگذاری قرار دارند.
احمدی با بیان اینکه خام فروشی پاشنه آشیل حوزه معدن است، اظهار داشت: درخام فروشی ثروت ملی به قیمت ارزان به بیگانگان می دهیم و آنها بعد از فراوری این محصولات آن را به چند برابر قیمت به ما می فروشند.
مدیرعامل ایمیدرو تاکید کرد:نگاه جدی دولت حذف خام فروشی به ویژه در بخش های بالادستی فولاد و سنگ آهن است و تلاش بر این است تا جایی که امکان دارد به فراوری سنگ آهن سرعت بخشیده و کنسانتره ، گندله و شمش و کالاهای نوردی این محصولات را تولید کنیم.
احمدی همچنین درباره سرمایه گذاری در بخش معدن و میزان استقبال از آن اظهار داشت: با توجه به اینکه سنگ آهن ارزان است سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی دارد و سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرعامل ایمیدرو جلوگیری خام فروشی و استفاده از توان داخلی را از برنامه های سازمان معادن و نوسازی معادن ایران بیان کرد و افزود: مدیریت اجرای پروژه ها را به شرکت های ایرانی می دهیم و به دنبال این هستیم که دانش فنی را در کشور بومی کنیم. وی تصریح کرد: رسیدن به اهداف سند چشم انداز و افق 1404 نیازمند 45 میلیارد دلار سرمایه گذاری است واین میزان سرمایه گذاری تنها از دست دولت ساخته نیست و باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده شود.

احمدی همچنین گفت: تاکنون در صنایع معدنی 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که هشت میلیارد دلار آن در دولت نهم و دهم انجام شده است. وی افزود:تا پایان برنامه پنجم توسعه 110 طرح باید اجرایی شود که نیازمند 30 هزار میلیارد تومان سرمایه است.


شبکه ایران